Leerzaken

Coachen op leerdoelen

In het kort

De leertrip Coachen op Leerdoelen is erop gericht leraren algemene coachingsvaardigheden aan te reiken en hen hierin te trainen. Werken met (persoonlijke) leerdoelen staat hierin centraal waardoor deze coaching zich onderscheidt van mentoraat en van meer welzijnsgerichte coaching.
Leerdoelen vormen de basis van onze visie op het onderwijs. Dat merk je pas echt als je een actievere houding van leerlingen probeert te stimuleren door hun eigenaarschap aan te spreken. Hoe maak je afspraken over wat ze te doen staat en wanneer dat goed is? Werken met duidelijke leerdoelen biedt in die gevallen uitkomst.

Doel van de coaching is de ontwikkeling van het vermogen tot zelfregulatie van de leerling, die zodoende zich ontwikkelt tot een leerling die in staat en bereid is eigenaarschap te nemen voor het eigen leerproces. In dit eigenaarschap ontwikkelt de leerling zelfreflectie, zelfbewustzijn en zelfwaardering.  

Coaching is dus per definitie gericht op het (leer)proces van de leerling. De coach sluit aan bij het tempo van dit proces en daagt de leerling uit volgende stappen te zetten.

Voor wie?

Leraren die starten met coachen van leerlingen op eigenaarschap en zelfregulatie.

Leraren
Onderwijsassistenten/padagogisch medewerkers/fulltime coaches
PO (bovenbouw)
VO (vmbo basis t/m vwo)
    ☑Onderbouw
    ☑Bovenbouw
MBO

De resultaten

Meld je aan







    Training Details

    Cursus data open training

    ✔️Training JAN – MRT (gestart)

    ✔️Open training – inschrijving is gestart:

    – Dag 1: woensdag 9 april 2025
    – Dag 2: dinsdag 20 mei 2025
    – Dag 3: vrijdag 20 juni 2025

    ✔️ Wil je met jouw team  deelnemen? Dan plannen we de data in overleg met jouw school.

    Duur
    3 dagen

    Doelgroep
    Leraren, coaches

    Locatie
    Op school of op de leslocatie in Houten (lunch is inbegrepen)

    Prijs: Vanaf EUR 590

    (Open inschrijving of intern op aanvraag)

    Andere trainingen